tisdag 26 april 2011

Malaria och ett annat barnhem

Idag fick en av flickorna malaria. Eller rättare sagt fick diagnosen. Hon började känna sig dålig igår.
Själv hittade jag en liten insekt i hårbotten. Den hade bitit sig fast. Fick ett myggbett i kväll också, men jag käkar ju Lariam så jag är inte orolig.
Dessutom hittade jag en flerbening i sängen för första gången i kväll och såg en jättespindel på toan.

Idag åkte vi och badade igen, för sista gången. Det känns verkligen bra att ha fått ge barnen glädje och upplevelse.

Idag har jag också besökt ett annat barnhem som ligger i östra delarna av Nairobi, alldeles intill ett slumområde som heter Congo. Standarden där är mycket lägre än här. Barnens sängar står jättetrångt och det finns i stort sett ingen plats för deras kläder. Gården de har går knappast att leka på och pojkarna sover i ett plåtskjul. Men det var glada barn, hela och rena och jättefina. Jag hoppas få anledning att besöka dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar