torsdag 28 april 2011

Den som lever får se

Idag var det sista dagen här på Baraka. På morgonen åkte kokerskan Maggie och jag till Ruai som är en liten stad cirka 1 mil härifrån, och handlade mat på supermarketen där. Jag ville bjuda barnen på en önskemiddag och då valde de spagetti och chapati. Vi handlade grejer till det och en god sås med potatis och bönor.

På eftermiddagen gjorde barnen och några av personalen chapati till alla. Middagen blev en fest där alla åt sig mätta, något som de ofta inte får. Det var glada och lyckliga barn som sedan sjöng, dansade och pratade hela kvällen.

De är fantastiskt goa och säger att de kommer att gråta när jag far, att de kommer att sakna mig och att de alltid kommer att minnas mig och önska att jag snart kommer tillbaka. Den som lever får se när det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar