måndag 25 april 2011

City och hemlängtan

En sak undrade jag över i nio veckor i vintras. Men glömde kolla när jag var hemma. Nu har jag funderat på det igen i två och en halv veckor: Hur kommer det sig att Orion syns på södra stjärnhimlen?

Kenyatta Airport är very buzy. Vi ligger under den östra utflygningen (eller vad det nu heter) och man ser hur det lyfter plan med bara några minuters mellanrum hela dygnet. På fredag är det min tur att åka med. Märkligt nog så längtar jag hem lite grann. Det är så gott som första gången. Eller för att vara exakt så är det fjärde gången. När jag var på BB längtade jag hem nåt fruktansvärt, alla tre gångerna. Men annars har jag aldrig gjort det. Trodde inte att jag kunde. Det är en intressant erfarenhet. Känns faktiskt rätt bra!

Idag var jag in till stan igen. Det är rätt kul för nån timme, även om det är rusktigt stökigt där.

1 kommentar:

  1. Orion ligger nära himmelsekvatorn har jag för mig. Då borde den alltid synas på himlen vid jordens ekvator, du är väl ungefär där. Om den inte ligger åt det håll där solen är, då syns den inte alls. Snillen spekulerar.

    SvaraRadera